Sorg

Nu lossnar allt, alla sorger som legat och pyrt under ytan flammar upp den ena efter den andra. Alla tårar jag inte kunnat fälla kräver nu ut sin rätt..

Jag gråter för drömmar som krossats, jag gråter för en lycka som blivit glömd.
Jag gråter för krossade barnahjärtan.
Jag gråter för minnen som fallit i glömska.
Jag gråter för minnen som aldrig kommer falla i glömska.
Jag gråter för tillit som blivit stulen.
Jag gråter för år som gått förlorade.
Jag gråter för strider jag vänt ryggen till.
Jag gråter för strider jag kämpat..
Jag gråter för Pappor.. alla dessa Pappor.. Jag gråter för min och för din och för deras.
Jag gråter för det som aldrig hände.
Jag gråter för det som hände.
Jag gråter för läppar som tystnat.
Jag gråter för hjärtan som slutat sjunga.
.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0